Geleide meditaties en schrijf-oefeningen

 

Hier vind je de geleide meditaties en schrijfoefeningen uit de cursus intuïtieve ontwikkeling om thuis te beluisteren.

 

Meditatie Stilte en energieveld

Dit is de geleide meditatie uit het begin van les 1: zoek de stilte op in jezelf en breid deze stilte uit naar je energieveld. Deze oefening kan je helpen om goed bij jezelf te blijven, doe deze daarom zo vaak mogelijk, bijvoorbeeld aan het begin van de dag of voordat je naar een drukke bijeenkomst gaat (de meditatie duurt 14-15 minuten).

 

Oefening om te aarden

Deze oefening doe je staand en helpt om te aarden. Je laat wortels uit je voeten groeien of een verbinding vanuit je stuitje de grond ingaan, zodat je stevig staat. Stel jezelf voor als een boom, in een verticale verbinding tussen hemel en aarde (de meditatie duurt 4.41 minuten).

 

Meditatie-oefening Vraag en antwoord

Deze geleide meditatie uit les 1 (vrijdag groep) helpt je te ontspannen en tot rust te komen. In de stilte kijk je toe op jouw ruimte. In deze ruimte laat je je vraag opkomen.

Deze vraag heb je voorafgaand aan de meditatie opgeschreven. Let op mogelijke antwoorden die opkomen in de vorm van ingevingen, gedachten, beelden etc. (meditatie duurt 8.45 minuten).

 

Schrijf-oefeningen

De schrijfoefening uit les 1: schrijf 5 minuten onafgebroken, het maakt niet uit wat je opschrijft en je corrigeert niet. Dan lees je terug wat je hebt geschreven en vraag je af 'wat betekent dit' en tenslotte, probeer je te herinneren wat je niet hebt opgeschreven (de oefening duurt in totaal 9.14 minuten).

 

Meditatie om toe te kijken

De meditatie uit les 2, een reflectie-oefening: kijk toe vanuit de stilte op je gedachten en gevoelens en op een situatie die je heeft geraakt.

 

Meditatie: toekijken en accepteren

De meditatie uit les 3: toekijken op gedachten, gevoelens en emoties, op je reactie en gedrag in een situatie.

Accepteren wat je voelt, oordelen zien en loslaten, het niet persoonlijk opvatten. Zo kun je het patroon transformeren.

 

Afrondende meditatie: besef jouw innerlijke rijkdom!

Weet dat je altijd naar binnen kunt keren om de stilte op te zoeken, toe te kijken op jezelf en situaties en om jouw innerlijke rijkdom bewust te worden.